عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دیدار جمعی از بانوان فعال روستاهای شهرستان با فرماندار بندرگز


دیدار جمعی از بانوان فعال روستاهای شهرستان با فرماندار بندرگز

دیدار جمعی از بانوان فعال روستاهای شهرستان  با فرماندار بندرگز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، علی اصغر میرزائی فرماندار شهرستان در این نشست که با حضور جمعی از بانوان فعال حوزه های مختلف در محل فرمانداری برگزار شد گفت : در روستاها ظرفیتهای خوبی وجود دارد و بانوان روستائی باید با خودباوری و خلاقیت در جهت نیل به خودکفائی و خوداتکائی روستاها از این ظرفیتها به نحو احسن استفاده نمایند.

میرزائی افزود : باید با اعتقاد در جهت تقویت توانائی و استعداد حرکت کنیم و با شناسائی سلایق گوناگون ، با اصول علمی  و فن آوری ، برای درآمد زائی  و اقتصاد پویا و پایدار در روستاها تلاش نمائیم ، در عین حال مسئولین مربوطه نیز همواره از این گونه اقدامات در روستاها حمایت خواهند نمود.

فرماندار بندرگز با اشاره به توانمندی های  بالای بانوان روستائی اظهار داشت : از موارد  مهمی که می تواند بانوان را در صحنه به صورت فعال نگه دارد . مشارکت در بحث مدیریت روستا می باشد و با احیاء  سرمایه های  اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی که در روستاها وجود دارد ، قطعا اقبال عمومی به محیطهای روستائی بیش از این گسترش می یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بر شناسائی ،هدایت و حمایت از بانوان  مستعد و کارآفرین و اثرگذار در حوزه اقتصاد روستائی  واعزام آنها به مناطق نمونه گردشگری جهت آشنائی با ایده ها و طرحهای حوزه گردشگری و ارتقاء سطح توانمندی آنها  در چهارچوب امکانات موجود توسط مسئولین محلی تاکید کرد.

علی اصغر میرزائی با بیان اینکه  امروزه تکنولوژی و علم به کمک داشته های سنتی ما آمده ،  افزود : می توان  روشهای سنتی در روستاها را با اصول علمی در هم تلفیق نمود و طرحهای سودآور ی که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشند ایجاد کرد.

وی باشاره به اینکه  اساس  اقتصاد مقاومتی در روستاها و پایه  آن در اقتصاد خانواده است ، گفت :  اگرطراحی و پایه گذاری  اقتصاد خانواده بطور مناسب انجام گردد ،  خانواده می تواند خودکفا باشد و توطئه ها و تحریمهای اقتصادی دشمنان هیچ اثری نخواهد داشت . بنابراین مهمترین کار و راه عملی در اجرای اقتصاد مقاومتی پرداختن به اقتصاد خانواده و خانوار است .

فرماندار شهرستان  گفت : باید منابع انسانی ، خلاقیت و ابتکار روستائیان را در مسیر مناسب هدایت نموده و تشکیل تعاونی های روستائی و اجرای طرحها در قالب این تعاونیها می تواند راهگشاری حل بسیاری از  معضلات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی روستا باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای فکری و اندیشه همه انسانها و  جوامع می باشد ، افزود : برای اجرای صحیح هر کارمورد قبول جامعه  ابتدا باید فرهنگ سازی صورت پذیرد . بنابراین مهمترین مسئله در بحث اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگ سازی می باشد. اگر فکر و فرهنگ اقتصادی وجود نداشته باشد هیچ پیشرفتی در زمینه اقتصادی وجود نخواهد داشت ، اگر در مباحث اجتماعی و ... ، فرهنگ اجتماعی و فرهنگ دینی و معنوی شکل اساسی نگرفته باشد در اجتماع نیز مشکلات فراوانی وجود خواهد داشت .

فرماندار بندرگز در ادامه  به تدوین برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت توسعه ای و افق 1404 برای کشور که شاخصها و محورهای اصلی ابلاغی  از سوی مقام معظم رهبری و برنامه  تدوینی ششم دراین راستا و به نکات و برنامه های شاخص  که در ارتباط به بانوان نیز اشاره شد از قبیل : انجام  تحلیل وضعیتی در ارتباط با زنان و خانواده  ، بحث توانمند سازی و تقویت نهاد. پیشگری از آسیب های اجتماعی ، توسعه و ساماندهی امور اقتصادی و معیشت خانواده و ارتقاء سلامت بانوان ، توسعه توانمندیهای سازمانهای مردم نهاد ، و سمنهای اختصاصی بانوان ، پرداخت .

میرزایی همچنین به مشارکت و حضورفعال بانوان در انتخابات  آتی پرداخت و گفت :  این توانمندی در زنان  وجود دارد و مشارکت  و حضور گسترده در انتخابات داشته باشند که حضور و نقش  بانوان  فعال درمدیریت روستاها بسیار ضروری می باشد .

دیدار جمعی از بانوان فعال روستاهای شهرستان  با فرماندار بندرگز

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 738
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1457

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : 8 منهای 1 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 630
بازدید ماه:8119
بازدید سال:17258
بازدید کل:1647096