عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد


همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

همزمان با اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) ، همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد.

فرماندار شهرستان بندرگز در این همایش با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و دهه کرامت گفت : یکی از نعمات نظام جمهوری اسلامی است که برای بهره مندی از برکات وجود ائمه معصومین و خانواده عصمت و طهارت عنوان و یک بازه زمانی مشخص شده تا بهتر بتوانیم از وجود این عزیزان بهره مند شویم.

"علی اصغر میرزایی" افزود : به هرحال توانمندی و قابلیت بانوان انکارناپذیر است و شاید دسته بندی هایی در جوامع مختلف وجود دارد مثلا حتی در کشورهای اسلامی زنان حق رای ندارند و شاید فقط حد و شخصیت آنان را در خانه نشینی می بینند.

وی ادامه داد : حتی در دنیای غرب که ادعای آزادی دارند یک سری محدودیت های سیاسی اجتماعی و مذهبی برای بانوان ایجاد کردند اما در کشور اسلامی ما می شود به جرات ادعا کرد زنان ما در حد عرف ،شرع و قانون از همه جوامع دنیا آزادی بیشتری دارند .

این مقام مسوول اضافه کرد : نقشی که زنان در جامعه در حوزه های مختلف ایفا می کنند در بحث مسائل مدیریتی شاید خیلی از بانوان در مصدر امور نباشند بر اساس شرایط و ضوابط اما در پیشبرد مسائل اجرایی و مدیریتی نظرات و دیدگاههای بانوان خیلی موثر و تاثیرگذار است.

فرماندار بندرگز گفت : توانمندی که بانوان دارند و ظرفیت و قابلیت هایی که در بانوان وجود دارد نفی نمی کنیم و باید از هر قابلیتی در پیشبرد نظام و برنامه هایی که برای جامعه خدمات می دهند استفاده کنیم .

میرزایی افزود : ما در حوزه های سیاسی اجتماعی و فرهنگی به ویژه در بحث معنوی سازماندهی و تشکل هایی که بانوان دارند آقایان خیلی در این مسائل موفقیت نداشتند هرچند میدان برای آقایان بازتر و گسترده تر است .

وی ادامه داد : بانوان می توانند در جهت تثبیت جایگاه و یا احیای حق خود وارد صحنه  شوند.

میرزایی تصریح کرد : امکانات در فرمانداری و ادارات برای برای رابطین و مشاورین و افرادی که در حوزه بانوان فعالیت میکنند فراهم کردیم و همکاری دوجانبه باید وجود داشته باشد.

فرماندار بندرگز افزود : ما باید فرهنکی را در جامعه حاکم کنیم که نگاه ترحم آمیز به بانوان برچیده شود . بانوان توانمند هستند و نباید فضا بسمتی هدایت شود که به بانوان نگاه امدادی صورت گیرد.

وی اظهار داشت : در خیلی از حوزه ها بانوان صاحب نظر هستند در جوامع روستایی معمولا اقدامات مربوط به تامین معیشت خانواده را بانوان برعهده دارند و در عرصه هایی که بانوان فضا برایشان مهیا است نقش سازنده ای داشتند از جمله در عرصه های تعلیم و تربیت و سایر بخش ها.

 میرزایی ادامه داد : می توانیم از این فضاها برای اثبات توانمندی بانوان استفاده کنیم . بانوان می توانند در تعادل بخشی در حوزه اجتماعی نقش مهمی را ایفا کنند . شاید نگاه متفاوتی در بحث زنان باشد . در بعضی از جوامع حتی در خانواده هم بانوان را محدود کردند در حوادث مهم دنیا بیشترین آسیب را زنان می بینند و درحرکات داعشی های ملعون بیشترین اسیب را خانواده و زنان دیدند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز گفت : در مسائل مربوط به معنوی اقداماتی که در حوزه اجتماعی و معنوی در فعالیت زنان مشاهده می کنیم فعالیت های معنوی ، اجتماعی و ورزشی پررنگ و حضور قابل اثبات است.

وی اضافه کرد : دولت و مسئولان در حدی که قانون و مقررات اجازه دهد به حقوق بانوان توجه خاصی دارد. در صحنه های مختلف شاهد حضور فعال بانوان هستیم و در نمایشگاه ها هنرمندی بانوان در عرصه های مختلف جلوه گر است و این نوع فعالیت خود ، دفاع از زنان و نقش بانوان و اثرات آن در جامعه است و هماهنگی با نهادهای تربیتی می تواند جزو اقدامات موثر دیگر باشد.

وی با اشاره به تنگناهای منابع در 2 سال اخیر گفت : گمبود اعتبارات را می شود با برنامه و هدایت های کارشناسانه از آن استفاده کرد و انتظارات را برآورده نمود.

میرزایی در خصوص تجلیل از بانوان در عرصه های مختلف گفت : می توان از تجربیات سایر استان ها نیز بهره مند شد.

وی اظهار داشت : شرایط ثبت و قانونی کردن گروه های غیردولتی فراهم است و شما می توانید با تشکیل گروه ها و عنوان های مختلف با اهداف مشخص ngo به ثبت برسانید.

همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

 

همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

 

همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

 

همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

 

همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

 

همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

 

همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

 

همایش گرامیداشت روز دختر در بندرگز برگزار شد

 

  

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 1310
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1209

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 110
بازدید دیروز: 851
بازدید ماه:5505
بازدید سال:14644
بازدید کل:1644482