عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بازآفرینی شهری،رویکردی برای ارتقای دائمی کیفیت زندگی و ضرورت توسعه شهرها می باشد

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری :

بازآفرینی شهری،رویکردی برای ارتقای دائمی کیفیت زندگی و ضرورت توسعه شهرها می باشد

 

بازآفرینی شهری،رویکردی برای ارتقای دائمی کیفیت زندگی و ضرورت توسعه شهرها می باشد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرگز ،اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بندرگز ،با حضور زاهدی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین و مدیران شهرستان در محل فرمانداری بندرگز برگزار شد.
در ابتدا معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ضمن خیر مقدم از روند برگزاری مستمر جلسات در سال گذشته تقدیر و نتیحه تعدادی از آخرین مصوبات سال گذشته را پیگیری نمود.
زاهدی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بیان داشت :بافت ها ی فرسوده وتاریخی شهرها به دلیل بافت سنتی، فرسودگی واحدهای مسکونی، عدم سهولت دسترسی، ضعف زیرساخت ها،مشکلات زیست محیطی و... مسیر رکود و عقب ماندگی را طی می کنند که خود منشأ بسیاری از مشکلات شهری از جمله مسائل اقتصادی- اجتماعی، کالبدی- فیزیکی، زیست محیطی و امنیتی می باشد که همه این ها زمینه ناپایداری را در شهرها فراهم کرده است. از سوی دیگر این بافت ها به سبب قابلیت های خاصی که از جهات مختلف دارند، ضرورت توجه به آنها را مطرح می سازد و توجه به این بافتها نیز در طرح بازآفرینی دیده شده است.
وی افزود: در واقع بازآفرینی شهری؛ رویکردی برای ارتقای دائمی کیفیت زندگی/ ضرورت توسعه شهرها با رویکرد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی می باشد. به طور کلی هدف اصلی طرح بازآفرینی شهری، خلق فضاها و مكان های شهری با هدف فراهم كردن امكان كار و زندگی استاندارد برای شهروندان است که اجرای این طرح در شهرها با برخی چالش هایی مواجه هست که با توجه به ویژگیهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی و زیست محیطی شهرها این چالش‌ها باید رفع گردد .
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری همچنین اظهار داشت: بازآفرینی نیازمند حضور و همراهی مردم است و بازآفرینی بدون نقش آفرینی مردم عملاً به نتیجه مورد نظر منجر نمی شود. برای آنكه هدف نهایی طرح، بازگرداندن حیات به این عرصه های كم رونق شهری است و مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند بنابر این باید در قدم اول همراهی و مشاركت مردم و نخبگان محلی در این مجموعه ها وجود داشته باشد.
زاهدی در ادامه گفت :خوشبختانه طرح بازآفرینی شهر بندرگز توسط مشاور بومی در حال انجام است و شهر نوکنده هم اخیرا موفق به انتخاب مشاور جهت تهیه طرح شده است. ایشان همچنین در پایان تاکید داشتند دستگاه های اجرایی خصوصا دستگاه های خدمات رسان ملزم به همکاری و ارائه طرح های توسعه ای خود جهت اجرای بهینه و درخور شهروندان محترم شهرهای بندرگز و نوکنده هستند.
زاهدی بر اهمیت طرح بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت :بسته تشویقی برای متقاضیان بافت فرسوده شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی جهت پرداخت عوارض پروانه ساخت در حال آماده سازی می باشد .
وی تاکید کرد:ادارات اعضای ستاد برنامه ها در محدوده مصوب جدید را در جلسه بعدی ارائه نمایند .
 

بازآفرینی شهری،رویکردی برای ارتقای دائمی کیفیت زندگی و ضرورت توسعه شهرها می باشد

 

بازآفرینی شهری،رویکردی برای ارتقای دائمی کیفیت زندگی و ضرورت توسعه شهرها می باشد

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 16
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 5967

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : جمع عدد 3 بعلاوه 22 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 630
بازدید ماه:8067
بازدید سال:17206
بازدید کل:1647044