عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه انجمن میراث فرهنگی بخش مرکزی بندرگز برگزار شد


جلسه انجمن میراث فرهنگی بخش مرکزی بندرگز برگزار شد

جلسه انجمن میراث فرهنگی  بخش مرکزی بندرگز برگزار شد

جلسه انجمن میراث فرهنگی  بخش مرکزی بندرگز برگزار شد.

 بخشدار مرکزی بندرگز در این جلسه گفت : بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجموعه شهرستان بیش از حد مغفول مانده و سنت های ما در حال فراموشی است.

"شهربانو برهانی" افزود : در شهرستان بندرگز آثار باستانی و تاریخی زیادی داریم که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و یا بی اهمیت شمردن و بی توجهی آسیب دیده و فراموش شده است.

وی با اشاره به اینکه اساسنامه میراث فرهنگی به شهرستانها ارسال شده اعلام کرد : استان گلستان به عنوان پایلوت کشور در زمینه اجرای این طرح است که ما نیز به همین جهت انجمن میراث فرهنگی را در بخش و روستاها تشکیل داده ایم .

برهانی یاد آور شد : کشورهای زیادی از طریق گسترش صنعت توریسم درآمد زایی می کنند و کشور ما نیز باید از این پتانسیل بالای اشتغال زایی و درآمد زایی از این محل بهترین بهره را ببرد.

وی گفت : صنعت گردشگری از صنایع زود بازده است و تاثیر مستقیم براشتغال دارد و با ورود هر گردشگر به کشور دست کم 5 شغل ایجاد می شود و میزان اشتغال بخش گردشگری 11/2 برابر سریعتر از سایر بخشها رشد دارد.

برهانی خاطر نشان کرد : برای ورود به این عرصه باید زیرساختها در این حوزه را مهیا کرد و تقویت زیرساختهای گردشگری نیازمند همکاری همه مردم و دستگاهها می باشد.

بخشدار مرکزی بندرگز ادامه داد : دولت تدبیر و امید در جهت توسعه اشتغال قدمهای مهمی را در کشور با حمایت از کارآفرینان برداشته است . دولت سیاستهای خود را در این حوزه با تقویت طرح های مربوط به اشتغال، تهیه اسناد توسعه، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و مدیریت منابع مالی دنبال می کند و از این رو راه اندازی واحد های تولیدی در سطح روستاها با تشکیل تعاونی های مشارکتی و غیر مشارکتی در دستور کار قرار دارد که با عنایت به شرایط بسیار مساعدی که در بخش در حوزه های گردشگری وجود دارد لازم است که افراد فعال در حوزه گردشگری و هنرهای صنایع دستی شناسایی شوند .

برهانی گفت : فرآیند آموزش نیز در تقویت و پویایی اشتغال و آموزش هدفمند در این حوزه توسط فنی و حرفه ای بسیار اثر گذار است که طی گذراندن دوره های مختلف توسط دستگاه های مرتبط از جمله سازمان فنی و حرفه ای شناسایی و در جهت اشتغالزایی این افراد با ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت های لازم بعمل می آید.

وی افزود : گردشگری در نهایت حتی به نظم و امنیت کشور به واسطه ایجاد اشتغال و پیشگیری از بیکاری که منجر به جرائم و آسیب های اجتماعی می شود کمک می کند.

جلسه انجمن میراث فرهنگی  بخش مرکزی بندرگز برگزار شد

 

جلسه انجمن میراث فرهنگی  بخش مرکزی بندرگز برگزار شد

 

جلسه انجمن میراث فرهنگی  بخش مرکزی بندرگز برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 726
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 807

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : جمع عدد 3 بعلاوه 22 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 150
بازدید دیروز: 1
بازدید ماه:287
بازدید سال:9426
بازدید کل:1639264