عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » صدای زنجیرها ، ذره ای از عمق فاجعه کربلا را یادآور است

فعال رسانه ای غرب گلستان :

صدای زنجیرها ، ذره ای از عمق فاجعه کربلا را یادآور است

صدای زنجیرها ، ذره ای از عمق فاجعه کربلا را یادآور است

فعال رسانه ای غرب گلستان در یادداشتی آورده است : صدای زنجیرها ، ذره ای از عمق فاجعه کربلا را یادآور است ، این می شود که عزاداران حضرت امام حسین (ع) اختیار از کف می دهند و بر سر و سینه خود می کوبند.

به گزارش کاسب امین از بندرگز ، "محمدابراهیم شربتی" فعال رسانه ای غرب گلستان در یادداشت خود آورده است : مداح با نوای حزن انگیز می خواند ، از لب تشنه کودکان حسین ، از گلوی بریده طفل شیرخوار حسین ، از قامت رعنای علی اکبر حسین می گوید ، با یا حسین ، یا حسین اوج می گیرد و عزادارانش بیقرار حسین.

حسین آن است که ملکوتیان ، بهشتیان و فرشتگان در عزایش بر سر و روی خود زدند و عاشورایش را ماتم گرفتند.

حسین آن است که خون اطفال و جوانانش را به پای نهال اسلام ریخت تا در طول دوران به درخت تنومندی تبدیل شود و در همه کره خاکی ریشه بدواند.

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ، امت ات اشک می ریزند که شجاعت و مردانگی ات را کسی پاس نداشت اما حرمت تو ، لعن و نفرین را بر ناجوانمردی دشمنانت قرن هاست که ماندگار کرده است.

السلام علیک یا حسین ابن علی ، عزادارانت بر سر و سینه می کوبند که چرا نبود آبی که لب تشنه طفلانت را خنک کند ، اما رسواییش همواره برای یزیدیان دوران برجای ماند.

حسین (ع) از وادی امن الهی هجرت کرد تا دشمنان سرزمینی را که حرمت یکتاپرستی را از ابراهیم (ع) به ارث برده است ، آلوده به خون نکنند.

السلام علیک یا خلیل الله ، تو با گذشت از خون عزیزت پایه اسلام را بنا کردی و به فرمان خدا خونی ریخته نشد ، حسین (ع) به فرمان او خون عزیزانش را نثار آن کرد تا زنده و جاودانه بماند.

قرنها از حماسه کربلا می گذرد اما در هر عاشورا عاشقان امام حسین بیش از پیش به بزرگیش پی می برند و برای ادای احترام به خون شهیدان راه حسین گرمتر از گذشته عزاداری می کنند.

عزاداری برای حسین نه از سر مظلومیت اوست بلکه برای یادآوری ایثارها و گذشتها مردانگی و شجاعت اوست تا باقی بماند فرهنگ عاشورا تا ابدیت.

عزاداری عاشورا مرتبه ها و شئونات خود را دارد اگرچه عصرها متحول شده اند اما نسلها این حرمتها را حفظ کرده اند.

صلی الله علیک یا ابا عبدالله (ع)



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 653
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2627

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : جمع عدد 3 بعلاوه 22 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 107
بازدید دیروز: 234
بازدید ماه:1342
بازدید سال:10481
بازدید کل:1640319