عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » به بهانه سیزدهم فروردین ماه ، روزی با طبیعت / مردم بندرگز عازم دامن طبیعت شدند

فعال رسانه ای غرب گلستان :

به بهانه سیزدهم فروردین ماه ، روزی با طبیعت / مردم بندرگز عازم دامن طبیعت شدند

به بهانه سیزدهم فروردین ماه ، روزی با طبیعت / مردم بندرگز عازم دامن طبیعت شدند

سبزه هایی که به رسم نشاط بر هم گره می زنیم ؛ نشاطی که در میان هیاهوی آمیخته با طبیعت کودکان جستجو می کنیم ؛ آب روانی که سبزه ها را با خود می برد همه اینها آیینی از سیزده بدر روزی با طبیعت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری بندرگز ، "محمدابراهیم شربتی" فعال رسانه ای غرب گلستان در یادداشتی آورده است ؛ روزی که ایرانیان در آخرین روز از تعطیلات نوروزی این آیین های سنتی نخستین روزهای سال جدید را به جای می آورند.

مردم بندرگز همانند هوطنان خود در آخرین روز از تعطیلات سبزه هایی را که در آستانه سال نو سبز کرده اند همراه خود به دامن طبیعت می آورند و آن را به رودهای روان می سپارند تا سالی زلال و آینده ای روشن قسمتشان شود.

سیزدهم فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده برای مردم این دیار فقط بهانه ای برای رفتن ، دیدن و گره خوردن با آنچه که پیش چشمانشان رشد می کند است.

در سیزدهمین روز از فروردین ماه ۹۷ ، هزاران نفر از مردم شهرستان بندرگز بر اساس یک رسم دیرین روز دوشنبه عازم مناطق خوش آب و هوا و گردشگری و دامن طبیعت شدند.

قشرهای مختلف مردم شهرستان بندرگز در روز انس با طبیعت ضمن حضور در مناطق جنگلی و خوش آب و هوا سیزدهمین روز سال نو را در فضایی مفرح می گذرانند و خود را برای آغاز کار و تلاش در سال جدید آماده می کنند.

مناطق جنوبی بندرگز که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و از هوای مطلوبی نیز برخوردار است بیشترین مکانهای مورد استفاده مردم این شهرستان در سیزدهمین روز سال جدید است.

مناطقی نظیر جنگل نوکنده ، پارک جنگلی باغو ، تغذیه مصنوعی آب روستای استون آباد و جنگل وطناء امروز شاهد حضور هزاران نفر از مردم شهرستان بندرگز است.

بوستانهای شهری نیز امروز شاهد حضور گسترده مردم و خانواده ها و مسافران و گردشگران است.

دستورات لازم از سوی فرماندار بندرگز صادر شده و دستگاه های متولی ، نیروهای پلیس راه ، ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی برای برقراری امنیت ترافیکی در این مسیرها و محورها حضوری فعال دارند.

انجام بازیهای محلی توسط جوانان و نوجوانان ، خوردن آش رشته و کاهو و غذاهایی نظیر برنج ته چین محلی از جمله برنامه های خانواده های بندرگزی در روز سیزده بدر است.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 775
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2256

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : 8 منهای 1 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 78
بازدید دیروز: 585
بازدید ماه:1079
بازدید سال:10218
بازدید کل:1640056