عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برقراری ارتباط آبی خلیج گرگان با دریای خزر درسالهای دور،سبب رونق اقتصادی منطقه شده بود

فرماندار بندرگز :

برقراری ارتباط آبی خلیج گرگان با دریای خزر درسالهای دور،سبب رونق اقتصادی منطقه شده بود

برقراری ارتباط آبی خلیج گرگان با دریای خزر درسالهای دور،سبب رونق اقتصادی منطقه شده بود

فرماندار بندرگز گفت : برقراری ارتباط آبی خلیج گرگان با دریای خزر در سال های دور، سبب فعال شدن چند بندرگان در این پهنه آبی و در نتیجه رونق و شکوه اقتصادی منطقه شده بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ؛ "حسین احمدی" در مصاحبه خبری اظهار داشت: انباشت گل و لای در کانال های خزینی و چپاقلی به عنوان محدوده های رابط خلیج گرگان و دریای خزر و بی توجهی به رفع این مشکل ، از سطح آب خلیج گرگان کاسته و این منطقه را آرام آرام به محدوده ای خشک تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: جدای از ارزش و اهمیت اقلیم و زیست محیطی ؛ امرار معاش ۴۰۰ هزار نفر وابسته به حیات خلیج گرگان است و به همین دلیل نمی توان نسبت به این موضوع مهم بی توجه بود.

این مقام مسوول افزود: بندرگز به عنوان یکی از نزدیکترین سکونتگاه های شهری نزدیک خلیج ، به شدت در معرض تهدید ناشی از خشکی این پهنه آبی است و مردم این شهر به جای بهره بردن از مزایای این شهر ساحلی ، درحال تحمل آسیب ها و مشکلات خلیج در حال خشکیدن هستند.

احمدی ادامه داد: سال ها است برای حل مشکل خلیج گرگان فقط به برگزاری جلسه اکتفا می شود که این اقدامات فایده ای برای خروج خلیج گرگان از بحران نخواهد داشت.

وی گفت : مشاور طرح احیای خلیج ، ابتدا لایروبی کانال های رابط خلیج و دریای خزر را تایید اما پس از مدتی کوتاهی انجام آن را رد کرد که در این شرایط ، مسوولان و مردم بندرگز لایروبی بدون کارشناسی این کانال ها را پذیرفته و خطرات احتمالی ناشی از آن را به جان می خرند.

فرماندار بندرگز ادامه داد: یکی از برنامه های مهم مسوولان بندرگز در صورت نجات خلیج گرگان ، توسعه اقدامات مرتبط با گردشگری و بهره بردن از این فرصت برای اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی است.

احمدی در پایان اضافه کرد : دکتر حق شناس استاندار گلستان از بدو ورود به استان ، موضوع نجات خلیج گرگان را مجدانه در دستور کار قرار داده و تاکنون پیگیری های مؤثری نیز انجام شده است.

برقراری ارتباط آبی خلیج گرگان با دریای خزر درسالهای دور،سبب رونق اقتصادی منطقه شده بود

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 338
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3247

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : جمع عدد 12 بعلاوه 12 ؟ ( جواب بصورت عدد) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 173
بازدید دیروز: 585
بازدید ماه:1174
بازدید سال:10313
بازدید کل:1640151