عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز در فرمانداری برگزار شد


جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز در فرمانداری برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز در فرمانداری برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز روز پنج شنبه 12مرداد 96 با حضور فرماندار ، حمیدی مدیرکل دفتر امور شهری  ، نصیبی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و مدیران دستگاههای اجرائی و سایر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

علی اصغر میرزایی فرماندار بندرگز با اشاره به اهمیت مسائل مربوط به پیشگیری و مقابله با بحران اظهار داشت ، با توجه به وضعیت خاص آب و هوایی و اقلیمی باید همواره منتظر  بروز  بحران باشیم .

فرماندار بندرگز افزود : در مرداد ماه بارشهای شدید و سیلاب های مخرب همواره وجود داشته  ، که معمولا در مناطق  شرقی استان اتفاق افتاده و در برخی موارد در چند سال اخیر  در غرب استان و شهرستان بندرگز نیز شاهد آن بودیم و همچنین  درهمین مرداد ماه سال جاری در برخی از استانهای کشور زلزله های  4.5 تا 5 ریشتری رخ داده  و خساراتی هم  وارد کرده ، علاوه بر این آتش سوزی منابع طبیعی و عرصه های جنگلی از جمله در  جنگلهای شرق استان رخ داده  که در شهرستان بندرگز و با مراقبت  مناسب موردی در این منطقه بوجود نیامده است. همه این موارد شواهد و قرائنی است که احتمال بروز حوادث هر لحظه امکان پذیر است.

میرزائی با اشاره به اینکه در همه شرایط  امکان بروز حوادث مختلف  وجود  خواهد داشت ، اظهار داشت : ضرورت  آمادگی لازم برای پیشگیری و مقابله اجتناب ناپذیر است ، طبعاً ابتدا  پیشگیری و بعد مقابله مد نظر خواهد بودو در این خصوص باید با برنامه به پیش رفت ،  از جمله برگزاری دوره های آموزشی بویژه آموزش همگانی و عمومی .

وی افزود : در شهرستان بندرگز اقدامات خوبی انجام شده لذا انتظار فعالیت و تحرک بیشتر در این مقوله وجود دارد  و باید نقاط ضعف موجود  برطرف گردد و مشارکت مدیران دستگاههای مربوطه  در جمع بندی امورات تخصصی مرتبط با بحران بیش از پیش صورت گیرد تا نتیجه مناسب تر و موثر تری حاصل گردد.

میرزائی با اعلام اینکه صنعت بیمه امروزه در دنیا جز مسائل اساسی و حائز اهمیت می باشد اظهار داشت : در زمان بحران مسئله بیمه در بحث حوادث بسیار مهم وملموس می باشد ، درواقع  بیمه یعنی انتقال استرس و نگرانی ناشی از بروز حوادث به صنعت بیمه و جلوگیری از تبدیل آن به بحرانهای منطقه ای و حتی ملی .از طریق مدیریت به موقع حوادث و پاسخگوئی سریعتر به مراجعات افراد  آسیب دیده از سوی دستگاههای مربوطه نظیر شهرداریها .

فرماندار بندرگز اظهار داشت : فرهنگ سازی استفاده از بیمه بسیار حائز اهمیت می باشد که از طریق شهرداران ،  بخشداران و دهیاران به مردم منطقه اطلاع رسانی گردد.

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز در فرمانداری برگزار شد

 

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 381
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1792

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 630
بازدید ماه:8070
بازدید سال:17209
بازدید کل:1647047