عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد


چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان  در سال 96 با حضور علی اصغر میرزائی فرماندار ، سید ابوالفضل حسینی امام جمعه ، کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان و مدیران دستگاههای اجرائی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز با تبریک پیروزی مردم عراق در موصل و بیرون راندن گروهک تروریستی داعش از این شهر و همچنین پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه،  منشاء شکلگیری و حضور تروریستها در کشورهای منطقه را استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اسرائیل دانست و تداوم این پیروزیها را در گرو اتحاد و همدلی گروههای مختلف شیعه، سنی و دیگر اقلیتها در این کشور ها عنوان کرد.

فرماندار بندرگز با اشاره به دومین سالگرد مذاکرات هسته ای  نمایندگان کشور ما با کشورهای 1+5 و تحقق برجام، این سند را یکی از مهمترین اسناد کشور دانست،  چرا که دشمنان جمهوری اسلامی قبل از تحقق برجام همواره کشور و نظام ما را متهم به اقدام جهت دستیابی به سلاح های هسته ای می نمودند ولی حضور نمایندگان نظام اسلامی با اذن 
مقام معظم رهبری در این مذاکرات نشان داد نظام ما اهل منطق و گفتگوست و تهمت هایی که دشمنان و معاندین نظام روا می داشتند پایه و اساسی نداشته و خلاف آن در این قرارداد به اثبات رسید.

 

میرزائی افزود: این سند را نمایندگان نظام با موافقت مقام معظم رهبری که در فرازی از بیانات ایشان که فرمودند ما در این رابطه نرمش قهرمانانه را مدنظر داریم، امضاء نمودند، علاوه براین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب و موافقت بر ادامه گفتگو برای به نتیجه رسیدن این سند صحه گذاشتند، یعنی تمام ارکان نظام در این رابطه هماهنگ و همراه بودن تا این قرارداد به امضاء رسید و از این طریق حدود 80 درصد از تحریم های هسته ای برداشته شد از جمله تحریم های مربوط به حدود 1000 شخص، شرکت و کشتیرانی و هواپیمایی کشور که از طرف شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی وضع شده بود، همه آنها ملغی گردید .

فرماندار بندرگز افزود: یکی از مهمترین اثرات رفع تحریم ها قراردادی بود که جهت توسعه فاز 11 پارس جنوبی با شرکت توتال امضاء شد، چرا که دولت در برنامه ششم  توسعه در حدود 100 میلیارد دلار تعهد تحقق سرمایه گذاری خارجی دارد.

علی اصغر میرزایی با اشاره به دشمنی های نظام سلطه و اسرائیل غاصب گفت: به بهانه های مختلف از جمله حمایت از گروه های تروریستی و حقوق بشر تحریم هایی را به نظام اسلامی  تحمیل کردندکه هنوز به قوت خود باقی است.

نماینده عالی دولت با تقبیح اقدام برخی عناصر افراطی در حاشیه مراسم روز قدس بندرگز برعلیه برجام اظهار داشت: این گونه اقدامات برخلاف موازین نظام اسلامی و اصل اتحاد و همدلی که باید در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی بویژه اسرائیل غاصب مورد توجه قرار گیرد، بوده و ابراز امیدواری کرد همگان در زیر پرچم جمهوری اسلامی با بهره گیری از منویات رهبر معظم انقلاب در مسیر انسجام  و همبستگی گام برداریم و شاهد تحقق رشد و توسعه همه جانبه در کشورمان باشیم.

میرزائی با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید افزود: در همه جلسات شورای اداری بخشی از برنامه مربوط به اقتصاد مقاومتی است، چرا که تاکید دولت همواره تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد، و از این جهت قرارگاهی در سطح کشور به فرماندهی معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی شخصا از سوی آقای دکتر جهانگیری پیگیری می گردد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی شهرستان و تلاش دولت جهت ساماندهی آنها افزود: برخی از مشکلات واحدهای صنعتی ناشی از بی تجربگی و عدم تخصص مالکان آنها بوده  و در برخی دیگر نیز اختلافات شرکا، مواردی هم ناشی از مشکلات نقدینگی و غیره است که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

فرماندار بندرگز اظهار داشت: در جهت تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی، طرح های تولیدی و اشتغالزا باید مورد پیگیری مستمر قرار گیرند، بویژه  طرح های مربوط به حوزه گردشگری، شیلات و پروژه های حوزه روستایی .

نماینده عالی دولت در شهرستان مشکل مالکیت و شرایط محیط زیستی را از جمله موانع و مشکلات در مسیر جذب سرمایه گذاران درحوزه رونق گردشگری شهرستان بویژه در سواحل بندرگز و نوکنده عنوان کرد که از سال ها قبل تاکنون وجود داشته و اقداماتی در جهت رفع آنها در حال انجام است.

علی اصغر میرزائی افزود: با وجود اینکه این عرصه ها در تصرف شهرداری ها می باشد ولی به دلیل عدم مالکیت امکان اقدامات اثرگذار وجود ندارد، چون مالکیت آن ها در اختیار اداره راه و شهرسازی می باشد. و یکی از مهمترین مواردی که مانع از اقدامات توسعه ای در سواحل این منطقه می باشد، ثبت خلیج گرگان به عنوان تالاب بین المللی است، که سواحل شهرستان های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان را در برگرفته و علیرغم  پسروی آب و رویش گیاهان ساحلی و با در نظر گرفتن شرابط محیط زیستی هرگونه فعالیت در این تالاب ممنوع اعلام شده، با این وجود پیگیری هایی در سطح استان و شهرستان در حال انجام هست. و با توجه به محدودیت های موجود باید در جهت رونق این منطقه گام برداریم.

فرماندار بندرگز با اشاره با استقرار اداره شیلات در این شهرستان افزود: طرح های شیلاتی باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و نسبت به تکمیل پروژه های نا تمام اقدام گردد، از جمله پرورش ماهی در قفس که با انجام کارشناسی های لازم این گونه پروژه ها قابل اجرا خواهد بود.

میرزائی گفت: در بخش روستائی طرح های اشتغالزا در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه بخشداران و مسوولین محلی قرار گیرد، اعتبارات و برنامه های مناسبی نیز برای حمایت و هدایت این طرح ها وجود دارد .که باید بصورت عملی پیگیری شود.

فرماندار بندرگز اظهار داشت : طرح کارورزی در شهرستان اجرائی شده  و نیاز به اطلاع رسانی مناسب دارد وآموزش های لازم باید در اختیار  داوطلبان و کارفرمایان مربوطه  قرار گیرد. و در این ارتباط نشستی با حضور معاون صندوق کارآفرینی امید کشور در شهرستان برگزار خواهد شد.

علی اصغر میرزائی سامانه انبارها را در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز که یکی از مولفه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است حائز اهمیت دانست که از این طریق از تولیدات و صنایع داخلی نیز حمایت خواهد شد و مزایا طرح فوق آن است که هیچ محموله ای بدون بارنامه مجوز حمل و خروج حتی از روستائی به روستای دیگر را نخواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: جلسات منظم و مستمر با امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده عالی دولت در جهت توسعه شهرستان و رفع موانع موجود برگزار خواهد شد.

وی به وجود بازارچه ساحلی در بندرگز اشاره کرد و افزود: تقاضای غرفه داران برای دریافت تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شده از ابتدای مرداد تسهیلات مورد نظر در اختیار آنها قرار گیرد.

فرماندار بندرگز  با توجه به فصل حضور مسافرین در منطقه، و بحث سالم سازی سواحل، به اقدامات فرهنگی انجام شده توسط دستگاه ها و نهادهای متولی اشاره کرد و اظهار داشت: اماکن گردشگری و اقامتی و راهنمای مسافرین باید فعالتر گردد. همچنین از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خواسته شد جهت اجرای موزه در محل ساختمان فعلی راهنمائی و رانندگی و ساختمان سابق گمرک که  مکاتبات و پیگیری های لازم با ادارات مربوطه نیز انجام شده همکاری لازم صورت گیرد.

میرزائی در پایان با اشاره به گرمای هوا در فصل تابستان در خصوص صرفه جوئی انرژی در مصرف آب و برق در ادارت دولتی و مصارف خانگی  از دستگاه های مربوطه خواست تا توضیحات لازم در خصوص نحوه استفاده بهینه و شرایط صرفه جوئی را اطلاع رسانی نمایند.

همچنین در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان  اظهار داشت: بحث گردشگری امروز در سطح کشور و استان به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در جهت رفع مشکل اشتغال مطرح شده است.

وی افزود : امروز  با وجود بحران آب در کشور و همچنین محدودیت های صنعتی در استان  و بسیاری از معضلات دیگر، جز توجه به گردشگری مسیر دیگری برای ما ترسیم نشده، در طرح آمایش سرزمین استان گلستان، در طرح مزیت های پیشروی استان گلستان و در طرح تکاپوی کشوری گردشگری به عنوان الویت مورد تاکید قرار گرفته و در شورای برنامه ریزی استان نیز به تصویب رسیده و براساس همین الویت گردشگری در استان گلستان به عنوان یکی از موضوعاتی که باید در دستور کار اجرائی قرار گیرد مطرح می باشد.

کریمی اظهار داشت : شهرستان بندرگز در زمینه گردشگری به عنوان یکی از الویت های استان مطرح بوده، این شهرستان با وجود ساحل بندرگز و نوکنده و جنگل های زیبای آن یکی از بسترهای خوب گردشگری است، استقبال خوب و شایان توجه گردشگران داخلی و خارجی از ساحل بندرگز و آمار بالای بازدید از ساحل بندرگز نشان از توجه بسیار بالای آن از سوی مسافران دارد ، ولی در زمینه ایجاد زیرساختهای لازم  در این ساحل از جمله اقامتگاه مناسب و جاذبه های گردشگری باید فعالیت بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری شهرستان بندرگز ظرفیتهای مناسبی  شناسائی شده  و پروژه های خوبی در نظر گرفته شده افزود : پروژه هائی که منحصرا  توسط خود میراث اجرا شده  موفقیتهای خوبی داشتیم از جمله کمپین ساحلی بندرگز و نوکنده ، جنگل باغو و ...و  از  فرماندار بندرگز جهت  اختصاص اعتبارات ماده 180 تقدیر نمودند.

وی با اشاره به پروژه گردشگری جزیره آشوراده افزود : در صورت تحقق این پروژه 30 تا 40 درصد از حجم گردشگران بندرگز نیز افزایش خواهد داشت و در ایجاد اشتغال شهرستان بندرگز نیز موثر خواهد بود و با وجود مخالفتهای مختلف در مسیر اجرا قرار گرفت.

کریمی اظهار داشت : در بحث اقامتی سرمایه گذاری بخش خصوصی و گرایش سرمایه گذاران به احداث هتل و مراکز اقامتی با ارائه تسهیلات 3  و 4 درصدی و منابع صندوق توسعه ملی  ، استفاده مطلوبی از سوی سرمایه گذاران این شهرستان انجام نشده ، بویژه کلبه های بوم گردی که با تغییر نگرش و سلیقه های گردشگران توجه از هتل های مجلل به سمت کلبه های بومی و محلی منتقل شده است.

وی افزود : در حوزه میراث فرهنگی نیز بندرگز دارای پتانسیلهای زیادی هست ، بندرگز دارای سابقه تاریخی طولانی بوده  و با وجود ساختمانهای قدیمی طرح اجرای موزه در چند ساختمان قدیمی از جمله موزه گمرک و موزه نساجی مورد توجه می باشد. همچنین با وجود بازارچه ساحلی و جذب گردشگران پتانسیل خوبی برای عرضه صنایع دستی تولیدی این منطقه وجود دارد.

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری بندرگز برگزار شد

 

    

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 515
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1768

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : جمع عدد 3 بعلاوه 22 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 630
بازدید ماه:8070
بازدید سال:17209
بازدید کل:1647047