عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستای کارکنده از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد


جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستای کارکنده از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد

جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستای کارکنده از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهرستان بندرگز ، جشنواره فرهنگ و اقتصاد با حضور” علی اصغر میرزایی” فرماندار و” علی نصیبی” ، مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری  گلستان و جمعی از مدیران شهرستانی و محلی در روستای کارکنده از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد.

علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز در حاشیه این مراسم اظهار داشت : ، ستاد خدمات سفر شهرستان بندرگز برنامه های  ایام نوروز را در قالب دو محور تبیین کرده ، محور اول  تامین امکانات و برنامه هایی که مورد نیاز مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان که باید محیا شود و  محور دوم برگزاری  جشنواره های مختلف برای ایجاد شادی و نشاط در سطح شهرستان بویژه روستا ها متمرکز می باشد .

میرزائی با اشاره به نامگذاری سال 96 توسط مقام معظم رهبری افزود : در سال اقتصاد مقاومتی :  تولید - اشتغال قرار داریم که بهترین بستر ایجاد تولید و اشتغال در روستاها وجود دارد  ، بنابراین بسیاری از برنامه ها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی  در مسیر روستا پیگیری خواهد شد. زیرا بستر و منبع اصلی توسعه شهرستان در روستاهاست.

فرماندار بندرگز گفت : جشنواره ای که در روستای کارکنده در حال اجرا می باشد ، فرهنگ و اقتصاد روستاست ، بهره گیری از فرهنگ و هنر روستا درجهت  احیای آداب و سنن گذشته که جزء اهداف و برنامه های ماست و با توجه به اینکه که  نوروز قدمت چندین ساله دارد ، بهترین فرصت برای  احیای سنتها در ایام نوروز فراهم می باشد ، بویژه برنامه های شادی که مردم  خوب روستا در ایام قدیم داشتند .

 میرزائی اظهار داشت : در این جشنواره ها  کلیه برنامه ها توسط خود روستائیان اجرا می گردد ، آداب و رسومی که در روستا مرسوم بوده و در این جشنواره ها به اجرا در خواهد آمد ، موسیقیهای محلی و تولیدات روستائی که در سطح  روستاهای شهرستان وجود داشته است.

وی افزود : در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی مقرر شده برنامه ها و اقداماتی که در روستا مد نظربوده در جهت تولید و اشتغال  روستائی  تقویت ، حمایت  و هدایت گردد ،  البته در سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل بوده ،  ریل گذاری و بستر سازی خوبی در سطح کشور و شهرستان صورت گرفته ، و در سال جدید نیز در جهت عملی کردن منویات مقام معظم رهبری این موارد بیش از پیش توسط مجموعه اجرائی دولت در سطح روستاها پیگیری خواهد شد .

گفتنی است. : این برنامه با همکاری دفتر امور روستایی استانداری ، فرمانداری ، بخشداری مرکزی ، شوراها و دهیاری روستا با هدف ترویج فرهنگ و آداب و سنن و فولکلور منطقه ،احیای میراث فرهنگی و صنایع دستی ، شناخت ظرفیت های اقتصادی محل با روشهای کاربردی نمایش بازی های بومی و محلی، معرفی شیوه های زندگی روستائیان با گویش محلی بزرگان و ریش سفیدان روستا ،اجرای موسیقی محلی و ترانه ها و اواهای  محلی ،معرفی جوانان کار آفرین در جهت پرورش فکری جوانان در بحث اشتغال و در آمد زائی اجرا گردید. 

جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستای کارکنده از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد

 

جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستای کارکنده از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد

 

جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستای کارکنده از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 658
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1635

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 241
بازدید دیروز: 279
بازدید ماه:657
بازدید سال:9796
بازدید کل:1639634