عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی پناهگاه حیات وحش میانکاله ( خلیج گرگان ) در بندرگز برگزار شد


جلسه بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی پناهگاه حیات وحش میانکاله ( خلیج گرگان ) در بندرگز برگزار شد

جلسه بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی پناهگاه حیات وحش میانکاله ( خلیج گرگان ) در بندرگز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ،  جلسه  بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی پناهگاه حیات وحش میانکاله ( خلیج گرگان ) با حضور علی اصغر میرزائی فرماندار شهرستان و معاون فنی  اداره کل  محیط زیست استان مازندران  و مدیران محیط زیست  شهرستان بهشهر ،  بندرگزو کارشناسان شیلات استان گلستان  در سالن اجتماعات فرمانداری  برگزار گردید.

علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز در این جلسه گفت : مرزهای مشترک بین دو استان  تاکنون بازتاب منفی به همراه نداشته و نگاه مسوولان استان مازندران در بحث محیط زیست نیزصرفا رعایت مقررات بوده  نه ایجاد محدودیت.

میرزائی افزود : یکی از پیشنهادات مسوولان استان گلستان همواره این بود که طرحها و پروژه هایی که مقرر شده به مرحله اقدام و اجرا برسند ارائه و  بررسی شوند ودر این راستا اطلاع رسانی لازم به سازمان محیط زیست انجام گردد. تا هماهنگی های بعدی صورت گیرد و تا حدودی موارد مربوطه  اعمال شد.

فرماندار بندرگز  اظهار داشت : طبیعتا مشکلاتی که  به دلیل یکسری مقررات در خصوص سواحل میانکاله به وجود آمده ، چاره ای جزاین نیست که شبه جزیره میانکاله دارای مدیریت واحد و  یکپارچه  باشد ، به هر حال این وضعیت به ناچار وجود دارد و برای جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات  ، باید تعامل و همگرایی بیشتری وجود داشته باشد.

وی افزود:  تاکنون جلساتی که در این ارتباط منعقد شده بویژه در شهرستان بندرگز هنوز منجر به نتایج ملموسی نشده و امکان بهره برداری مناسب از سواحل شهرستان برای توسعه و رونق این منطقه فراهم نشده است.علیرغم اینکه سرمایه گذاران متعددی آماده اجرای طرحهای مختلف اقتصادی هستند. انتظار ما این است که این همکاریها  به نحو مطلوب وجود داشته باشد .

علی اصغر میرزائی گفت : با توجه به اینکه حداقل 10 میلیون مسافر به صورت  سالانه از مسیر تهران - ساری و گرگان و مشهد اعم از گردشگران و زائران از این محور عبور می کنند و در طی مسیر در شهرستان بندرگز هم توقف می کنند ، ولی تاکنون شهرستان به علت محدودیت محیط زیستی در سواحل از این امکانات به نحو مقتضی استفاده نکرده است.

فرماندار بندرگز افزود : اعتقاد ما براین است که اکوسیستم و تالابهائی که در حوزه شهرستان داریم حفظ گردند و حمایت های لازم هم دراین ارتباط انجام شده و نگاهها براین است که از سرمایه های موجود حفاظت گردد.و می توان بصورت تعاملی این مشکلات را برطرف کرد.

وی در ادامه گفت : تاکنون سعی ما بر این بوده که صنایع و واحدهای تولیدی فعال در سطح شهرستان تعطیل نشوند و فرصت لازم داده شود که وضعیت خود را با استانداردهای لازم زیست محیطی تطبیق دهند .

فرماندار بندرگز با اشاره به مشکلاتی که در اجرای پروژه های مختلف در سطح شهرستان وجود داشته ، اظهار داشت : سازمانها و مراجع متولی امر حفاظت از محیط زیست  بازرسی های لازم در مراحل مختلف اجرای پروژه ها را در برنامه های خود داشته باشند و در صورت وجود نقایص و تخلفات درمراحل اولیه ،  از ادامه طرح جلوگیری شود و این کار به پایان پروژه موکول نگردد.

علی اصغر میرزائی در بحث سواحل و حوزه میانکاله گفت :  صدورموافقتنامه منطقه گردشگری آشوراده به مرحله انتهایی رسیده و در صورت تحقق آن رفت و آمد آبی در سواحل بندرگز و درخواست بازدید از میانکاله هم افزایش خواهد یافت که انتظار ما این است که این بستر فراهم گردد تا ضمن حفظ محیط زیست این امکانات مورد بهره برداری مردم منطقه  قرار گیرد.

فرماندار بندرگز در خصوص وضعیت شرکت تعاونی پره صید ماهی عظیم گل گفت : بدلیل مشکلاتی که در بحث صید و صیادی مجاز بوجود آمده  ، از جمله  کمبود ذخایر و منابع صیدگاههای قبلی موجب شده تا محل صید این شرکت تعاونی به حوالی  میانکاله منتقل شده که گاها  محیط زیست  محدودیتهایی برای صید آنها ایجاد کرده است. و این اقدامات  منجر به ایجاد خلل در فعالیت روزمره ایشان شده  ، در نتیجه تامین معاش و زندگی برای آنها به سختی امکان پذیر می باشد. که علیرغم پیگیری نماینده غرب استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل شیلات این مورد همچنان به قوت خود باقیست.

 

جلسه بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی پناهگاه حیات وحش میانکاله ( خلیج گرگان ) در بندرگز برگزار شد

 

جلسه بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی پناهگاه حیات وحش میانکاله ( خلیج گرگان ) در بندرگز برگزار شد

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 912
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1478

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : 8 منهای 1 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 9
بازدید ماه:7
بازدید سال:9146
بازدید کل:1638984