عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » باید اطلاع رسانی لازم درخصوص بیمه حوادث طبیعی در سطح جامعه انجام شود

فرماندار بندرگز :

باید اطلاع رسانی لازم درخصوص بیمه حوادث طبیعی در سطح جامعه انجام شود

باید اطلاع رسانی لازم درخصوص بیمه حوادث طبیعی در سطح جامعه انجام شود

علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز در نشست شورای هماهنگی مدیریت  بحران شهرستان  با اشاره به وقوع زلزله بم در استان کرمان در 5 دی ماه 1382 و نامگذاری  این روز به نام روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی ضمن گرامیداشت جانباختگان حادثه گفت : زلزله بم  موجب شد تا بررسی های لازم در خصوص  چگونگی آن حادثه عظیم که کل کشور را به نحوی تحت تاثیر قرار داده بود انجام شود و  مقاوم سازیهای لازم در محیط پیرامونی و جامعه ایجاد گردد.

وی افزود : در بعضی از کشورها شاهد وقوع  زلزله هائی بیش از 8 ریشتر هستیم ولی تلفات و خسارات قابل توجهی ندارند ، لیکن زلزله بم با 6.6 ریشتر ویرانی و تلفات بسیاری ایجادکرد و نشان دهنده آن است  که باید در همه مراحل بحرانهای طبیعی آمادگی و امکانات لازم را در اختیار داشته باشیم .

علی اصغر میرزائی با اشاره به اینکه  برخی از حوادث طبیعی تا حدودی قابل پیشگیری می باشند ولی حوادثی نظیر زلزله  و آتش سوزی چندان قابل پیش بینی نیستند ، بنابراین باید آمادگی ما برای کاستن از میزان خسارات و تلفات انسانی  در حد مطلوب باشد. پنجم دی ماه  فرصتی است برای برنامه ریزی و آمادگی  ، اطلاع رسانی و آموزش در سطح عموم جامعه جزو مواردی است که در مدیریت بحران و حوادث جز موارد مهم بشمار می رود و مانورهای زلزله  در مدارس و سایر اماکن عمومی از لحاظ  میزان  افزایش آگاهی و آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه بسیار حائزاهمیت می باشد .

فرماندار بندرگز گفت : بیمه واحدهای مسکونی  یکی از موارد مهمی است که در بحث جبران خسارات حوادث طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد. بررسی تجارب دیگر کشورها نشان می‌دهد که مردم، دولت و صنعت بیمه به طور مشترک در جبران خسارت نقش و مشارکت دارند.. آنچه مسلم است یکی از راه حل‌های رایج، استفاده از ساز و کار بیمه‌ای خاص حوادث طبیعی برای واحدهای مسکونی است. بنابراین باید در رابطه با مزایای بیمه اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار گیرد.

باید اطلاع رسانی لازم درخصوص بیمه حوادث طبیعی در سطح جامعه انجام شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 733
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1444

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 498
بازدید دیروز: 279
بازدید ماه:914
بازدید سال:10053
بازدید کل:1639891