عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی است و آحاد جامعه باید در مبارزه با این پدیده دولت را یاری کنند

فرماندار بندرگز :

مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی است و آحاد جامعه باید در مبارزه با این پدیده دولت را یاری کنند

مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی است و آحاد جامعه باید در مبارزه با این پدیده دولت را یاری کنند

فرماندار شهرستان بندرگز گفت : مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی است و تشکل های مردم نهاد و آحاد جامعه باید در مبارزه با این پدیده ، دولت را یاری کنند.

"علی اصغر میرزایی" در جمع نمازگزاران در مسجد جامع بندرگز افزود : آن چیزی که به انسان و جامعه ضرر می رساند بهتر است که اطلاعات پیرامون آن آسیب را بدانیم و خانواده های خود را از اثرات آن مصون بداریم.

وی اظهار داشت : معضل اعتیاد یک مشکل جهانی است و کمتر کشوری در دنیا پیدا می شود که درگیر این مشکل نباشد. فرماندار بندرگز ادامه داد : نمایندگان کشورهای دنیا دور هم نشستند و توافقنامه به امضا رساندند که به مواد مخدر بپردازند تا این مسئله را کنترل و مهار کنند.

میرزایی گفت : 17 ژانویه تا 26 ژانویه (5 تیر ) روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و اطلاعاتی که در رابطه با مسئله مواد مخدر وجود دارد بسیار تکان دهنده است.

این مقام مسوول افزود : این پدیده شوم در دنیا 1500 میلیارد دلار چرخش مالی دارد و باندهای قاچاق و گروه های تبهکار در این رابطه فعالیت می کنند.

میرزایی اظهار داشت : قبل از اشغال افغانستان توسط امریکا 3 استان تولید مواد مخدر داشتند و بعد از اشغال اکثریت استان های افغانستان تولید مواد مخدر دارند.

وی گفت : عده ای مواد مخدر را بعنوان زلزله خاموش و جنگ بدون مرز تعبیر می کنند .

فرماندار بندرگز افزود : مواد مخدر در افغانستان تولید و با اهداف مشخص به ایران ارسال می شود و 40% داخل کشور مصرف و 60% به کشورهای همسایه و اروپایی ترانزیت می شود.

 این مقام مسوول ادامه داد : 240 میلیون  نفر از مردم دنیا حداقل برای یکبار از مواد مخدر استفاده کرده اند و یکی از 4 عامل اصلی مرگ و میر در ایران است و روزانه 11 نفر جان خود را ازدست می دهند.

میرزایی گفت : سنین مصرف کنندگان از 10 تا 100 سالگی است و  ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد  و در این راه 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده که 80 % این شهدا از پرسنل خدوم نیروی انتظامی ، 14 % شهدا از سپاه و مابقی از نیروهای مردمی بوده است.

وی افزود : در ایران روزانه 1500 کیلوگرم مواد به فروش می رسد و 652 پرونده در روز تشکیل می شود.

وی با اشاره به علل و عواملی که می تواند در اعتیاد موثر باشد ، گفت : خانواده یکی از مهمترین نهادهای جامعه است که می تواند نقش موثری در پیشگیری از این معضل داشته باشد و والدین باید در رفتار فرزندان  و انتخاب دوستان و همسالان و تفریح فرزندان دقت ، حساسیت و توجه کافی داشته باشند.

وی ، انزوا طلبی ، افسردگی ، بی حالی و بی حوصلگی و بی اشتهایی را علائم اعتیاد عنوان کرد.

 میرزایی ادامه داد : پیامد های مواد مخدر اثرات زیادی بر جامعه و خانواده دارد که می توان به صلب آسایش و آرامش ، از هم پاشیدگی خانواده ، طلاق ، فقر ، سرقت ، قتل  و انتقال بیماری های مسری اشاره کرد. نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز اظهار داشت : اثرات مواد مخدر بر شخص نیز شامل آسیب دیدن روح و جسم ، بهم خوردن ظاهر و فیزیک بدن ، اختلال تنفسی و گوارشی ، بیماری های مغز و اعصاب و دیگر اعضای بدن است. فرماندار بندرگز گفت : 90% مردم کشور اعتیاد را جز نگرانی جامعه محسوب می کنند و رویکرد اجتماعی ، بزرگترین راه حل مبارزه است.

میرزایی تاکید کرد : باید با کمک مردم ، مساجد ، روحانیون ، ائمه جمعه ، سازمانهای مردم نهاد ، خیرین ، شوراها ، بسیج ، مراکز علمی و فرهنگی ، حوزه علمیه و دانشگاه ها با این معضل اجتماعی مبارزه کرد.

مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی است و آحاد جامعه باید در مبارزه با این پدیده دولت را یاری کنند

 

مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی است و آحاد جامعه باید در مبارزه با این پدیده دولت را یاری کنند

 

                                                                                                                                                           

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 709
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1125

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : 8 منهای 1 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 347
بازدید دیروز: 279
بازدید ماه:763
بازدید سال:9902
بازدید کل:1639740