چهارمین همایش مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی بندرگز در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .
فرماندار شهرستان بندرگز در این همایش گفت : روابط عمومی ها به عنوان موتور متحرک سازمان باید مسائل مختلف حوزه کاری را بخوبی رصد کنند .
“علی اصغر میرزایی” افزود : روابط عمومی مغز متفکر سازمان ، یک رسانه قوی و پل ارتباطی مردم است و اساس و ریشه روابط عمومی بر ارتباطات قوی و منسجم بین مردم و سازمان استوار است .
وی ادامه داد : عملکرد خوب روابط عمومی موجب تکریم ارباب رجوع و افزایش میزان رضایت مندی مردم از خدمات دستگاه های اجرایی می شود .
فرماندار بندرگز تاکید کرد : اطلاع رسانی صادقانه باید محور برنامه رسانه ها ، روابط عمومی ها و خبر نگاران قرار گیرد .
وی افزود : روابط عمومی ها باید شفاف و صادقانه نسبت به انتقال اخبار ، گزارشات و عملکرد دستگاه های اجرایی و تنویر افکار عمومی اقدام کنند .
میرزایی با اشاره به اینکه باید در عصر کنونی از رسانه ها و فضای مجازی برای اطلاع رسانی به نحو شایسته بهره گرفت ، اظهار داشت : هنوز بسیاری از روابط عمومی ها با دانش روز فاصله دارند و این خلاء به خوبی قابل لمس است .
وی گفت : در فضای کنونی باید به مسوولان روابط عمومی به عنوان یک مسوولیت اثرگذار در هر سازمان نگاه کرد و با فراهم نمودن امکانات مورد نیاز، آنها را در انجام رسالتشان یاری داد.
فرماندار بندرگز با تقدیر از تلاشگران عرصه ارتباطات و روابط عمومی ، گفت : هر چه تعامل شما با مردم و انعکاس انتقادات ، پیشنهادات و مشکلات آنها به مدیران اجرایی بیشتر باشد ، دستگاه اجرایی خود را در رسیدن به اهداف و برنامه های خود یاری کرده اید.
میرزایی با بیان اینکه روابط عمومی ها در بهینه سازی و فرآیند تصمیم گیری سازمان خود نقش اساسی دارند و می توانند زمینه مشارکت عمومی را در جامعه فراهم کنند ، ادامه داد : روابط عمومی ها می توانند با رصد خواسته ها و مطالبات مردم وانتقال آن به درون سازمان و اطلاع رسانی از سیاست و عملکرد های سازمان به بیرون ، نقش بسزایی داشته باشند.
وی تاکید کرد : مسوولان روابط عمومی در عین حال که باید پاسدار سازمان خود باشند باید در قبال جامعه هم مسوولیت داشته باشند و هرگز پنهان کاری در کارها نداشته باشند ، چون مردم حق دارند آگاهی داشته باشند و باید با صداقت و درستی به آنها اطلاع رسانی کنیم.
فرماندار بندرگز در بخش دیگری از سخنان خود ، اهمیت و جایگاه روابط عمومی در یک سازمان را تشریح کرد و قانون مداری ، نظم ، شجاعت ، تحمل شنیدن آرای مخالفان ، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران ، صداقت ، تعامل با همکاران ، اعتماد سازی افکار عمومی را از مهمترین ویژگی های روابط عمومی ها بر شمرد.
میرزایی همچنین از تجلیل روابط عمومی های برتر ادارات و نهادها در جلسه شورای اداری شهرستان خبرداد و گفت : فعالیت های روابط عمومی ها بر اساس شاخص، ارزیابی و از برترین ها تجلیل خواهد شد.