در مراسمی با حضور مدیران استانی و شهرستانی ، عملیات اجرایی ساخت خط دوم راه آهن ایستگاه بندرگز به قره تپه آغاز شد.
استاندار گلستان در این آیین گفت : کریدور ریلی یک زیرساخت اساسی برای استان گلستان است و باید ارزش افزوده این کریدور در عرصه بار و مسافر برای گلستان میسر گردد.
دکتر “حسن صادقلو” ، ریل را مطمئن ترین نوع حمل و نقل و جابجایی دانست و گفت: به دنبال آن هستیم تا در آینده نزدیک، ارتباط ریلی شرق به غرب استان (کلاله – نوکنده) ایجاد شود.
وی با بیان اینکه میزان حمل بار کریدور ریلی استان در حال حاضر 1.5 میلیون تن است ، خاطرنشان کرد : برای ایجاد ارزش افزوده از حمل و نقل ریلی باید این جابجایی بار به 10 میلیون تن در سال افزایش یابد .
صادقلو با اشاره به کلنگ زنی طرح فولاد 2 میلیون تنی کارخانه فولاد اترک گلستان که در روز پنج شنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام می شود، اظهار امیدواری کرد: کریدور ریلی، توسعه صنعتی و توسعه گردشگری که در دولت تدبیر و امید برای استان گلستان آغاز شده، در سال 94 نتایج امیدبخشی برای گلستانی ها داشته باشد.
وی با تأکید بر اهمیت کریدور ریلی بندرگز – قره تپه اظهار کرد: یقیناً این مسیر ریلی، امنیت و سرعت جابجایی را افزایش داده و در کاهش هزینه های باری و مسافری مؤثر خواهد بود.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به احداث بزرگراه نوکنده به آشخانه اشاره کرد و افزود: مطالعات بزرگراه نوکنده کلاله – آشخانه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر، عملیات اجرایی آن آغاز شود.
دکتر صادقلو با اشاره به جایگاه استراتژیک بنادر استان اظهار کرد: بندرگز و بندر ترکمن در مدار توسعه استان نقشی مهم و حائز اهمیت دارند و ما باید بنادر خود را احیا کنیم.
این مسوول اظهار کرد : دریا و بنادر استان همواره دغدغه دولت تدبیر و امید بوده و بر همین مبنا امسال ، اولین سالی است که گلستان بودجه ای 2 میلیارد تومانی را برای ساماندهی سواحل دریافت می کند.
وی با تاکید بر اینکه این اتفاق ، اقدامی در خور توجه است ، گفت : ما در حال تدوین طرح جامع ساماندهی سواحل هستیم تا از این بودجه با برنامه ای صحیح استفاده شود و با مشکلاتی که دیگر استان های حاشیه دریای خزر مواجه هستند، روبرو نشویم.
استاندار گلستان با بیان منافع بسیار زیاد خطوط آهن نسبت به دیگر راه های حمل و نقل، خاطر نشان کرد: طرحی اولیه بین سه استان شمالی حاشیه دریای خزر در حال بررسی است که بر اساس آن خط آهنی سریع السیر، بندر ترکمن را به بندرانزلی متصل می کند و بسیاری از دغدغه های اقتصادی، امنیتی، ترافیکی و محیط زیستی را کاهش می دهد.
در این مراسم علی اصغر میرزایی فرماندار بندرگز نیز با اشاره به اهمیت خطوط ریلی این شهرستان و قدیمی بودن آن بر لزوم رفع نواقص این خطوط و احداث زیرگذرها و روگذرهای مورد نیاز در خط جدید این مسیر تاکید کرد.
“علی اصغر میرزایی” افزود : نوسازی و ایجاد خط دوم راه آهن بندرترکمن – بندرگز – گرگان طی سال جاری با اعتبار 900میلیارد ریالی انجام و به بهره برداری می رسد.
در این مراسم ، امام جمعه بندرترکمن ، معاون امورعمرانی استاندار ، مدیران کل ستادی حوزه حمل و نقل، فرماندار شهرستان ترکمن، برخی مدیران کل راه آهن جمهوری اسلامی و نیز مدیرکل راه آهن شمال حضور داشتند.