به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بندرگز،جلسه شورای معاونین ساعت 7 صبح با حضور آقای وطنی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ، آقای صداقت مسئول دفتر مدیرکل و آقای طاشی رئیس اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات استان در دفتر مدیریت برگزار گردید .
مدیر کل آموزش و پرورش در این جلسه فرمودند : همه ما درامور محوله مسئول هستیم ، کارهاهرچه سخت تر باشد نزد خدا مقبول تر است .
تلاش کنیم خدمت به بندگان خدا را یک نعمت الهی بدانیم وهرروز بتوانیم خدمت بیشتری ارائه دهیم و ازخدا بخواهیم به ما توفیق بدهد تا خدمت بیشتری به بندگان خدا داشته باشیم و به خاطر این نعمت از خداوند شکرگزاری نمایم .
آقای وطنی درادامه فرمودند در ساعت اداری بیشترین وقت را برای مدارس بگذاریم.در9ماه تحصیلی وقتی برای پرورش نیست و آموزش و پرورش جهت آموزشی دارد و معلم ، معلم است مربی نیست واین ضعف نظام آموزش و پرورش است و اینکه چقدر این کتاب در رفتار دانش آموز تغییر ایجاد کرده است وجود ندارد .
تلاش کنیم که معلم مربی باشد و همه معلم ها مربی تربیتی باشند اگر معلم فقط معلم باشد فقط مطالب رابه دانش آموز انتقال دهداین بزرگترین چالش آموزش و پرورش است.
مدیر کل آموزش و پرورش در مورد نقش تربیتی آموزش و پرورش فرمودند : درنظام جمهوری اسلامی مدرسه محل تربیت است و باید به سمتی که پرورش اولاست حرکت کنیم . نه فقط مربی پرورشی بلکه فعالیتهای پرورشی توسط معلم هم ترویج پیدا کند .
مجری فعالیت پرورشی خانواده ، مدرسه و معلم است و مربی هدایت و مدیریت فعالیت پرورشی را برعهده دارد .
آقای وطنی در مورد نقش مدیران درمدرسه به این مورد اشاره کردند : مدیر در مدرسه هدایت گرامور باشد نه مجری فعالیت ها و همه امور در چارچوب مدرسه محدود نباشد بلکه فعالیت مدرسه به جامعه نیز برگردد که همان تغیر رفتار دانش آموز در جامعه است . معدل و درصد قبولی در مدرسه نشان از مدرسه موفق نیست . مدرسه موفق حاصل آن دانش آموز موفق به لحاظ رشد مذهبی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، دینی و تربیت بدنی است .
نظام آموزشی ما نگرش به قبولی و نمرات دانش آموزان و موفقیت مدرسه به نمرات است که این نگرش درستی نمی باشد .
مدیر کل آموزش و پرورش انتظارات خود ازشورای معاونین بویژه کارشناس ارزیابی عملکرد چنین بیان کردند : که ما باید اهداف آموزش و پرورش را از لحاظ رشد سیاسی ، تربیتی ، بهداشتی ، ارزیابی کنیم و این اهداف در جلسات شورای دبیران ، شورای دانش آموزی و انجمن اولیاء پیگیری شود .
ما باید بر رفتار دانش آموزان کار کنیم.
باید محتوی آموزشی و پرورشی مدارس را ارزیابی کنیم .
فقط به نوشتن صورتجلسه اکتفا نکنیم بلکه برنامه مدرسه مورد ارزیابی قرار گیرد که چه مقدار از سال گذشته در تمام برنامه ها رشد ایجاد شده است .
آقای وطنی به مدیر آموزش و پرورش توصیه نمودند که در برنامه ها واژه ها تعریف شود .
قرار نیست مدارس را هوشمند کنیم چراکه مدرسه ، دانش آموزان ، معلم و خانواده آماده نیستند .
و بیتالمال را نباید هدر دهیم و باید تلاش کنیم بیشترین استفاده را از منابع بکنیم .
باید اهداف ما منطبق با شرایط فعلی و خواسته های ما باشد .نباید اهداف بلند را در نظر بگیریم و به آن اهداف نرسیم باید به برنامه ها منطقی تر و عقلانی تر بیندیشیم و تلاش کنیم روز به روز با زیرساخت ها با اهداف اموزش و پرورش دست پیدا کنیم .
مدیر کل آموزش و پرورش به کارشناسان سه دوره آموزش فرمودند : کارشناسان اهداف دوره را تجزیه و تحلیل کنند و تحقیق کنند که آیا مدارس به آن اهداف رسیده اند یا نه ، کارشناسان باید در بازدید از مدارس اهداف دوره تحصیلی را از نظر سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اخلاقی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند .
آقای وطنی در مورد اوقات فراغت به این نکته مهم اشاره کردند: همانطور که برای دانش آموزان 9 ماه تحصیلی کارنامه صادر می کنیم برای تابستان کارنامه پرورشی صادر کنیم .
در تابستان هر مدرسه باید یک پایگاه تابستانه باشد و حداقل 50 درصد دانش آموزان جذب پایگاه مدرسه شوند باید در طول سال استعداد دانش آموزان شناخته شده و بر مبنای استعداد دانش آموزان کلاسهای تابستانه برنامه ریزی گردد .
مدیر کل آموزش و پرورش فعالیت مهم پیش روی آموزش و پرورش را پروژه مهر عنوان کردندو در ادامه ضمن تشریح وظایف کمیته پنجگانه پروژه مهر( کمیته ساماندهی ، کمیته تعمیر و تجهیز ، کمیته توجیه و تبلیغ ، کمیته انتصابات و کمیته ارزیابی ) از اعضای کمیته درخواست نمودند با تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات ، مدارس را برای سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان آماده نمایند .
آقای وطنی در مورد ساماندهی نیروی انسانی به این نکته مهم اشاره نمودند که معلمان ، سرمایه نیروی انسانی هستند وبرای توانمند سازی آموزش ببینند و باید برای تمام نیروها درتابستان آموزش در نظر گرفته شود چراکه از اولویت های استان توانمند سازی نیروهاست .