عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان بندرگز برگزار شد


جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان بندرگز برگزار شد

جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان بندرگز برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان بندرگز با حضور علی اصغر میرزائی فرماندار ، نوبخت ، مسوول تیم بازرسی ساماندهی سواحل کشور ، چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سایر اعضای ستاد در فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بندرگز با اشاره به وضعیت خاص جغرافیایی شهرستان بندرگز به عنوان ورودی استان گلستان و ورود حدود 110 هزار نفر مسافر و گردشگر به این شهرستان در تابستان سال جاری  اظهار داشت : سواحل شهرستان بندرگز نیاز به نگاه ویژه وزارت کشور و تخصیص بودجه مناسب دارد.

علی اصغر میرزائی افزود : باعنایت به ابلاغ دستور العمل های مربوطه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان و کمیته های نه گانه در موعد مقرر تشکیل شد و جلسات و بازدید های مستمر انجام شد ، نقاط قوت و ضعف شناسائی و پیگیریهای لازم در جهت رفع مشکلات صورت گرفت.

میرزائی گفت : نظافت محیط و سرویس های بهداشتی ، استقرار روحانی در محل ، تحویل جت اسکی و قایق به تیم غریق نجات و...  از جمله اقداماتی بود که جهت آماده سازی  سواحل و محل شنا صورت گرفت.

وی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ،  نمایشگاه فرهنگ و آداب اسلامی و اقتصاد مقاومتی  ، برگزاری جشنواره ها و ... از جمله اقدامات فرهنگی و مذهبی اعلام کرد که از طریق ستاد ساماندهی سواحل شهرستان برگزار شد .

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود : مراسمات مذهبی و برنامه های فرهنگی و هنری و جشنواره های متعددی در سواحل نوکنده و بندرگز با استقبال خوب شهروندان برگزار شد که حاکی از آن است که جامعه نیاز به برنامه های متنوع شادی و نشاط  بیشتری دارد، همچنین اقدامات اداره ورزش و جوانان از جمله رقابتهای  شنای آبهای آزاد قهرمانی کشور ،  مسابقات ورزشی کشتی ساحلی در ساحل نوکنده و... .  نیز در این ارتباط تاثیر گذار بوده است.

علی اصغر میرزائی گفت : دستگاههای اجرائی شهرستان با امکانات محدود برای پیشبرد امور تلاش می کنند  و در مقایسه با اعتبارات سال 93 که نسبتا تاثیر گذار بود (و بخشی از اعتبار پروژه پارک ساحلی در سال 93 تزریق شد و برای تکمیل آن از اعتبارات شهرستان استفاده شد) در سال 95 وضعیت تخصیص اعتبارات مورد نیاز مطلوب نبوده است.

فرماندار بندرگز افزود : هرچند در سواحل شهرستان به جز موارد معدود در سنوات گذشته ، خوشبختانه غریق و یا حوادث خاصی نداشتیم ولی اقدامات و امکانات برای آمادگی باید بکارگیری شود و همچون سایر استانها این اقدامات مستلزم تامین منابع و امکانات می باشد.

میرزائی محدودیتهای مالی و زیست محیطی برای ایجاد سازه های ثابت ، تعمیر اسکله و اسکان کانکسی نیروها ، مشکل مالکیت و ضرورت در اختیار گرفتن اراضی ساحلی توسط شهرداریها  ، ملاحظات سازمان بنادر و کشتیرانی  و ... را از جمله موانع و مشکلات اجرای اهداف و برنامه های ستاد ساماندهی سواحل شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی های لازم از سوی سازمانهای ملی و استانی هر چه سریعتر شاهد رفع این مشکلات باشیم.

همچنین نوبخت سرپرست تیم بازرسی سواحل کشور اظهار داشت :با توجه به اینکه وظایف مربوط به ساماندهی، نظارت و هماهنگی امورات مربوط به سواحل کشور بر عهده وزارت کشور می باشد ، دستگاههای مختلف وظیفه دارند در راستای تامین منابع مالی، ایجاد زیر ساخت ها، تامین تجهیزات و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی با وزارت کشور همکاری نمایند.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ارتباط وضعیت بحرانی خلیج گرگان در میزان جذب گردشگر در شهرهای ساحلی  منطقه افزود: به دلیل فراهم شدن زیر ساخت ها، خدمات رفاهی، بهداشتی، اسکان و ارتقاء امنیت عمومی میزان بازدید مسافران افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش میزان رضایتمندی مردم از وضعیت سواحل کشور نسبت به سنوات گذشته گفت:  میزان غرق شدگان در دریا نسبت به سال ۹۲ کاهش بسیار چشمگیری داشته است وهمچنین  نسبت به سال 95 نیز  ۲۶ درصد کاهش  در سطح کشور رخ داده است.

سرپرست تیم بازرسی سواحل کشور در خصوص میزان تخصیص اعتبار برای ساماندهی سواحل شهرستان بندرگز در سال ۹۵ اظهار داشت  : مبلغ اعتبار تخصیص یافته برای ۳ استان شمالی کشور با توجه به محدودیتهای مالی دولت نسبتا پایین بوده که استان گلستان نیز از این اتفاق مستثنی نبوده است.

نوبخت معرفی نقاط سالم برای شنا، تامین امنیت جانی و سلامت مردم، اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ، توسعه و افزایش طرح های سالم سازی، تامین منابع پایدار در شهرستان ها، هم افزایی و هماهنگی دستگاههای شهرستان برای استفاده از اعتبارات و ظرفیت های ملی را از اولویت های  ستاد ساماندهی سواحل اعلام کرد.

جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان بندرگز برگزار شد

 

جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان بندرگز برگزار شد

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 586
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1921

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : 8 منهای 1 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 9
بازدید ماه:31
بازدید سال:9170
بازدید کل:1639008