عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دیدار فرماندار بندرگز با مدیرکل راه آهن شمال شرق 2


دیدار فرماندار بندرگز با مدیرکل راه آهن شمال شرق 2

دیدار فرماندار بندرگز با مدیرکل راه آهن شمال شرق 2

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز با محمد رضا قربانی مدیرکل راه آهن استان گلستان و مصطفی معینی مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه تراورس کشور ، پیمانکار و مجری پروژه های منطقه راه آهن شمال شرق 2 در محل دفتر این شرکت در بندرترکمن دیدار و گفتگو کرد.

علی اصغر میرزائی فرمانداربندرگز در این دیدار اظهار داشت : با توجه به اینکه شهرستان بندرگز از جمله مناطق سیل خیز استان می باشد و در برحه هایی از سال بارش های مقطعی و شدید موجب بروز سیلاب و خسارت به روستاها و مزارع می گردد ، علاوه بر ابنیه و پلها به به روستاها و محصولات خسارت عمده وارد شد. برخی ازروستاهای مسیر راه آهن نظیر روستاهای محمد آباد و باغو کناره همواره در معرض خسارات سیل قرار دارندو در این ارتباط یکی از مهمترین مشکلات مقطع و ارتفاع پلهائی قدیمی است که در مسیر راه آهن وجود دارد .

وی افزود : با هماهنگی هایی که با امور آب و کشاورزی صورت گرفته کلیه رودخانه های مسیر لایروبی شده و با احداث سازه های سیل بند در زمان بارندگی مجموعه شهرستان ما بویژه روستاها از بروز خسارات عمده مصون می باشد. تنها پروژه ای که با قیمانده ترمیم پلهای مسیر راه آهن می باشد.

فرماندار بندرگز اظهار داشت : یکی دیگر از مشکلات کشاورزان بویژه در بخش نوکنده بخاطر خطرات عبوروسایط نقلیه ، ماشین آلات و ادوات کشاورزی از ریل راه آهن بوده که مشکلات متعددی برای رفت آمد آنها بویژه در فصل برداشت محصول بوجود آورده است . اغلب موجب سقوط بار ماشین آلات کشاورزی شده و هرچند تاکنون تلفات جانی نداشته ولی خطر همواره وجود داشته و مراجعات زیادی نیز از سوی کشاورزان صورت گرفته و مکاتباتی نیز با معاونت سیاسی و امنیتی استانداری صورت گرفته که با تعبیه باکسهای زیر گذر یا روگذر اصلاح مسیر انجام شود که تاکنون بازدیدها و نشستهایی صورت گرفته و وعده هایی داده شده است.

همچنین مصطفی معینی مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه تراورس کشور ، پیمانکار و مجری پروژه های منطقه راه آهن شمال شرق 2 در این دیدار اظها داشت : با وجود تنگناهای مالی دولت و با راهکارهای مختلف از جمله انتشار اوراق مشارکت حمایتهای مدیران ارشد راه آهن از پروژه دو خطه کردن بندرگز به سبز دشت بعمل آمد و تا هفته آینده با حضور مدیرعامل راه آهن کشور در منطقه روند اجرای آن نهائی خواهد شد.

وی افزود : دو الی سه پروژه بزرگ در استان گلستان در حال اجرا می باشد از جمله دو بلاک 35 تا 40 کیلومتری و با توجه به اعتباراتی که در دولت یازدهم به بخش راه آهن کشور اختصاص یافته نگاه دولت به این بخش واقعا ویژه بوده است.

معینی با اشاره به راه اندازی پروژه خط دوم راه آهن در این منطقه و ابلاغ اجرای پایانه مرزی اینچه برون که مقرر شده تا اواخر خرداد و همزمان با حضور معاون اول ریاست جمهوری اجرائی و توسط ایشان افتتاح گردد را ناشی از پیگیریهای مداوم مسوولین این استان دانست که در میان استانهای کشور بی سابقه بوده است.

وی با اذعان به مشکلات بودجه ای دولت و همچنین پیمانکاران افزود : ادوات لازم جهت اجرای 2 بلاک 18 تا 20 کیلومتری از جمله بخشی از ریل و تراورس از روسیه خریداری شده و آماده تخلیه در بندر امیر آباد می باشند. و جهت تسریع در روند اجرای پروژه ها ماشین الات بیشتری اعزام خواهد شد و تیم های ریل سازی و روسازی نیز مستقر خواهند شد. تا به موقع تعهدات مورد نظر به اداره کل خط و اداره کل راه آهن شمال شرق 2 به عنوان کارفرمای این شرکت در زمان مقرر به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه تراورس کشور گفت : زیر سازی بخش عمده پروژه های مورد نظر انجام شده ، مطالعات پلهای مسیر به روش جدید نیز صورت گرفته و پلهای خط قدیم پس از راه اندازی خط جدید ترمیم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اراده مسوولین راه آهن جمهوری اسلامی این است که پروژه های مهمی درسطح استان گلستان اجرا نماید ، اظهار داشت : اجرای پروژ های پایانه مرزی اینچه برون و پروژه بندر خشک موجب اشتغالزائی و رونق و آبادانی منطقه خواهد شد. به دلیل اینکه رویکرد این شرکت استفاده از توان لجستیکی و نیروهای انسانی بومی مناطقی است که پروژه های عمرانی در آن منطقه اجرا می گردند.

دیدار فرماندار بندرگز با مدیرکل راه آهن شمال شرق 2

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 491
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1657

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : جمع عدد 3 بعلاوه 22 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 9
بازدید ماه:45
بازدید سال:9184
بازدید کل:1639022