عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آئین تودیع و معارفه ریاست تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرگز برگزار شد


آئین تودیع و معارفه ریاست تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرگز برگزار شد

آئین تودیع و معارفه ریاست تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرگز برگزار شد


به گزارش روابط عمومی  فرمانداری شهرستان  بندرگز با حضور میرزایی فرماندار و مازندرانی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  آئین تودیع و معارفه ریاست تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
علی اصغر میرزایی در این آیین گفت  : به علت فقدان صنایع مادر و به تبع عدم وجود صنایع اقماری ، اشتغالزائی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان بندرت وجود دارد  و تاحدودی  شهرک صنعتی در این خصوص فعال می باشد .
وی افزود : در شهرستان اکثریت درآمدمردم درحوزه  کشاورزی و باغی پرورش دام و طیور می باشدو درسال جاری  خسارت ناشی از یخبندان کارگران  فصلی هم  در این  ارتباط دچار آسیب شده اند.
وی افزود : مهمترین الویت های ما رونق بازار کسب و کار بوده و  اکثریت درخواستهای مراجعین نیز در ارتباط با اشتغال می باشد ، در این ارتباط یکی از مواردی که می تواند در بحث رفاه و اشتغال مردم شهرستان موثر باشد تاسیس صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی و باغی است و بجای صادرات محصولات خام تولیدات فراوری شده صادر گردد تا از این طریق اشتغالزائی نیز در این شهرستان محقق گردد.
فرماندار بندرگز افزود : در این شهرستان 470 تعاونی ثبت شده وجود دارد که از این تعداد 154 تعاونی فعال می باشند و  انتظار ما فعالتر شدن بخش تعاونی که  به عنوان یکی از اهرمهای ایجاد اشتغال در شهرستان می تواند باشد.
همچنین  مازندرانی مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت : بیش از  80درصد مردم  به نوعی با مجموعه کار و تعاون ارتباط داشته و از خدمات آن استفاده می نمایند.
وی افزود ، در استان گلستان بیش از 4000 نفر از خدمات بیمه بیکاری استفاده می کنند و 11000 تعاونی نیز تحت پوشش این اداره کل قرار دارد.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، حضور دکتر ربیعی به عنوان وزیر معین استان گلستان را که همه ماهه شخصا یا از طریق معاونان خود در استان حضور دارند ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف اشتغال استان برشمرد.
وی افزود :  در استان گلستان طی سال جاری بالغ بر 57 میلیارد تومان تسهیلات در بخش تعاونیها پرداخت شده که در این ارتباط رتبه اول کشور کسب شده است.
مازندرانی گفت : باید از پتانسیل تعاونیها در برگزاری بازارچه های گردشگری عید و ... استفاده شود.همچنین برنامه ای تدوین شده تا در شهرستانهائی که در مسیر جاده ترانزیتی ساری به مشهد قراردارند نمایشگاههای دائمی برای فروش صنایع دستی و تولیدی فعالان و کارآفرینان هرمنطقه  راه اندازی گردد تا به اشتغال جوانان این شهرستانها کمک شود.
وی با اشاره به اینکه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی  همواره یکی از  چالشهای دولت و مجموعه کارو تعاون می باشد افزود : در بحث کارورزی ظرفیتهای خوبی بوجود آمده و در هیئت دولت برای سال 96 مصوب شده  120000 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای کارگری ، کشاورزی و صنعتی مشغول به کار گردند  و بخشی از حقوق و به مدت 2 سال بیمه آنها نیز توسط دولت پرداخت گردد .
مازندرانی اظهار داشت : همچنین تسهیلاتی جهت رونق مشاغل خانگی برای بانوان در نظر گرفته شده که باید برای شهرهای بندرگز و نوکنده تامین اعتبار گردد.
وی افزود : در بخش گیاهان داروئی و بوم گردی ظرفیتهای خوبی در شهرستان بندرگز وجود دارد که با اجرای طرح تکاپو که در چند روستای شهرستان درحال پیگیری  و مرحله مطالعاتی می باشد تسهیلات خوبی برای بخش گردشگری روستاها پرداخت خواهد شد.
وی توصیه کرد همانند استان کمیته شورای هماهنگی کارو رفاه متشکل از ادارات فنی و حرفه ای ، تامین اجتماعی ، بهزیستی و ... و با دبیری اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان بندرگز  تشکیل گردد.
گفتنی است در این مراسم  صفر محمد پورقاز با 25 سال سابقه خدمت  ، بعنوان رئیس جدید اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان بندرگز  معرفی و  از زحمات سید عباس موسوی رئیس قبلی این اداره تقدیر و تجلیل شد.

آئین تودیع و معارفه ریاست تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرگز برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 655
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1566

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : 8 منهای 1 ؟ (جواب بصورت عدد ) ( برای تشخیص کاربر از ربات )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 174
بازدید دیروز: 585
بازدید ماه:1175
بازدید سال:10314
بازدید کل:1640152